Vzpostavljanje resničnih odnosov s sodelavci je v delovnem okolju absolutno pomembno in zasluži tudi spoštovanje. Toda včasih gredo lahko stvari malce predaleč. Svojo verodostojnost lahko nevede kaj hitro izničite. V nadaljevanju je zapisanih nekaj tem, ki jih s sodelavci ni pametno deliti 😊 .
Kako sovražite svoje sodelavce
Ne glede na to kako zelo ti določen sodelavec ni pri srcu in o njem ne misliš prav nič dobrega – o tem ne razpravljajte s sodelavci. Morda v domačem okolju s partnerjem, ki ni del vašega delovnega okolja. Na vsak način bodite do sodelavcev prijazni in korektni. Če vam kdo ni všeč, se obnašajte čim bolj profesionalno.
Politika
Teme o politiki so lahko naše vsakodnevne. Vendar, neprijeten komentar tu, neprijeten komentar tam in ponovno se lahko znajdete v nezavidljivem položaju. Nikoli ne veste kdo stoji zraven vas in vas tiho posluša. Če pogovor nanese na politične teme, le poslušajte in se nasmejte. Bodite nevtralni.
Plačilo
Sodelavci se med seboj pogovarjajo tudi o plačilu, a ne vedno, ne povsod in ne kjerkoli. Morda si bolj tesni sodelavci zaupajo ali so dobili npr. kakšno denarno nagrado za dobro opravljeno delo itd. Tudi, če svojo informacijo o višini vaše plače delite s sodelavci na morda nižjih delovnih mestih, nikoli ne morete biti prepričani koliko zaslužijo ti sodelavci. Lahko zaslužijo več ali pa manj kot vi. Ne tvegajte poniževanja in vsekakor se ne hvalite.
O intimnem življenju
Res ni razloga, da razkrivate podrobnosti o tem kaj se dogaja v vaši spalnici. Ali še hujše – špekulirati o tem kaj se dogaja pri ostalih sodelavcih. Gre zgolj za trač in v delovnem okolju res ne gre za dobro idejo. Preprosto nikoli ne morete vedeti kdaj se lahko kdo ob takšnih pogovorih počuti neprijetno. Spoštujte sebe, ostale, delo in osebne meje.
Spletna prisotnost na družbenih omrežjih
Če z vašimi sodelavci res niste tudi dobri prijatelji že nekaj časa, potem je najboljše, da vaše družbeno življenje ločite. LinkedIn je odličen za »delovne prijatelje«, medtem, ko je Facebook, Instagram, Twitter bolj za deljenje svojih trenutkov življenja za prijatelje, ki jih imate v svojem zasebnem okolju.
Žaljive šale
Šale, ki niso žaljive so včasih seveda tudi dobrodošle v delovnem okolju. Seveda ob predpostavki, da je za to primeren trenutek. Boljše je, če kakšno šalo zadržite zase saj nikoli ne veste koga lahko užalite z morda svojo nevede nestrpnostjo.
Vaše sanje o napredovanju na delovnem mestu
Seveda je dobro, da strmite k višjim ciljem in posledično tudi napredovanju. Ni pa dobro, da o želji napredovanja delite s svojimi »delovnimi prijatelji«. Če nekdo ve neko informacijo jo bo zagotovo kaj kmalu vedel še tretji in četrti sodelavec…dokler ne bo to prišlo na uho vašemu nadrejenemu. Morda je to v nekih okoliščinah lahko celo dobro, spet v drugačnih okoliščinah pa je lahko tudi manj prijetno.
Zasebno življenje
Vsi imamo v osebnem življenju kdaj kakšno neprijetnost, težave doma, težave z zdravjem. Osebne težave delite s svojimi zasebnimi prijatelji ali morda največ dvema res tesnima »delovnima prijateljema«. Delovno okolje ni mesto, kjer bi delili svoje osebne težave. Delovno okolje je profesionalno okolje, ne glede na to kako sproščena je pisarna in kako prijazni so sodelavci.