Osredotočenost pri delu v odprti pisarni

Če se ne morete osredotočiti na delo, še posebej, če delate v pisarni odprtega načrta, verjetno niste krivi.

Ali to berete v službi? Ali berete, ker se ne morete osredotočiti na svoje delo? Kakšne so možnosti, da vas bodo vsaj enkrat zmotili, preden boste uspeli priti do konca tega prispevka?

Vam je to znano?

Torek popoldne je. Ste skoncentrirani in poskušate opravljati vsaj delček svojega seznama opravil, ki jih morate končati, in potem … zgodi se. V bližini se začne pogovor, zazvoni telefon na namizju, v kotu očesa se prikaže obvestilo o e-pošti, zaslon iPhone se zasveti z obvestilom WhatsApp, nekdo vam postavi vprašanje ali majhna skupinica ljudi hodi mimo in glasno govori … Ne morete si pomagati, kot da se prilagodite.

Mogoče se pridružite klepetu, morda dvignete telefon, morda izgubite tok misli in se začnete nenehno pomikati po Instagramu, preden se premagate in obupate nad lastnim pomanjkanjem koncentracije, preden vstanete, da bi šli iskati prigrizek, ki bodo očitno vse uredili. Sedite nazaj. Kakšen stavek ste nameravali napisati? E-sporočilo, ki ste ga nameravali poslati? Res odlična ideja, ki ste jo nameravali uresničiti? Kdo ve. To je to … izgubili ste fokus. Lahko tudi obupate in odidete domov.

Najverjetneje je pisarna odprtega tipa nastala v Nemčiji v petdesetih letih prejšnjega stoletja iz ideje »pisarniška pokrajina«. Takšen tip pisarn so organizacije sprejele kot zelo dobre. Vendar pa se v današnji dobi začenja postavljati vprašanje, ali je takšen način dela res najboljši.

Zakaj se ne morem osredotočiti na delo?

Če delate v pisarni odprtega tipa in se vam zdi skoraj nemogoče skoncentrirati, morda dejansko niste krivi vi. Pisarna odprtega tipa povzroči to, da je pretok informacij med ljudmi hitrejši in boljši.  

Dejansko je več mednarodnih raziskav ugotovilo, da je 85% ljudi nezadovoljnih s svojim delovnim okoljem in se ne morejo skoncentrirati. Ena od raziskav je pokazala, da pisarniški delavci v povprečju izgubijo 86 minut na dan zaradi motenj, mnogi se opišejo kot nemotivirani, neproduktivni in preobremenjeni, prav tako pa menijo, da imajo premalo zmožnosti razmišljati in ustvarjalno ali konstruktivno delati v odprtih prostorih.

Predvsem pa je pomembno kakšno vrsto dela opravljate. Zelo velika razlika je ali ste pisarniški uslužbenec in opravljate strokovno delo oziroma je vaše delo bolj zaupne narave ali je vaše delo s strankami na okencu. Vsi ne potrebujejo tišine, da bi se lahko osredotočili na svoje delo. Nekateri ljudje potrebujejo klepetanje v ozadju, nekateri radi predvajajo glasbo. Pomembno je, da poskušate delovati v okolju, ki je za vas najbolj primeren.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja